esrainafrika.reismee.nl

Tis weer lang geleden!

Hee lieve mensen!

Sorry dat ik zo lang niks heb geschreven! Viviane is tegenwoordig altijd weg en heeft dan vaak de internetstick bij. Deze week heeft ze hem hier gelaten. maar dan nog moet ik vechten met luk omdat ie aan een of ander dom spelletje of facebook verslaafd is.Bovendien heb ik het echt suuuper druk. Mijn gemiddelde dag: Ik sta om 6 uur op. Half 8 moet ik op de Bice zijn. Gemiddeld is er pauze van 12.30 tot 14.30 dus dan heb ik tijd om snel naar huis te racen en te lunchen en dan mag ik 's avonds weer naar huis om half 6. Meestal moet ik dan nog allerlei dingetjes kopen: eten, medicijnen voor luks oorontsteking, enz. Dan mag ik met koken beginnen en de honden eten geven(Luk voelt zich nietverantwoordelijk voorenige huishoudelijke taken)en pas rond 8 uur krijg ik vrij. dan ben ik gewoon dood!

maar goed genoeg, gezeurd want mijn dagindeling is wel heel leuk! Ik ben nu al een aantal keer met de kinderen van de brigade naar het tribunaal geweest. Daar stelde de 'presidentsrechter' dan vragen aan ze en op basis daarvan beslist ie. Heel interessant maar ook heel anders dan in nederland. De jongen( want veruit de meesten zijn jongens) zit op een van de drie plastic stoeltjes voor het bureau van de rechter en als er een 'partie civil' is (de kant van het slachtoffer), dan zitten die mensen bij hem op die drie stoeltjes gepropt. Ook als het er vijf ofzo zijn. Heel gek dat de verdachte een stoel moet delen met het slachtoffer.Dan stelt de rechter vragen en vervolgens citeert hij een levensverhaal aan de secretaresse( die ook wel een typcursus kan gebruiken). Gemiddeld komen de jongens daar 2 a 3 keer voordat de rechter een uitspraak doet. Erg grappig is dat je gewoon ziet dat de jongens zich anders gedragen bij de rechter dan op de brigade. Dan zijn ze opeens heel verlegen en onschuldig:P Bovendien heeft een heel aantal van hen geen geboorteaktes, dus ze zijn allemaal 14, want dan is je straf minder

nu moet ik echt gaan opschieten anders kom ik te laat op mijn werk

maar ben nog lang niet uitgepraat, dus schrijf z.s.m. verder

heel veel liefs aan jullie allemaal!!

Reacties

Reacties

Heleen

Je vertelt een hoop in dit bericht - vooral ook tussen de regels door...! ;-)

Liefs!

maria

Mooi dat je het zo druk hebt! Ik ren me ook rot. School, stalletjes, Lydia die niet op komt dagen, dus poetsen. opa etc. etc. Over een week kom ik kijken......

Lotte

wauw es wat leuk en druk! fijn weer wat te horen, vind je t jammer dat je bijna weer weg moet? en je bent nu een echte keukenprinses?:P ben heeel benieuwd naar meer verhalen, erg leuk om te lezen heur :)
loopt iedereen nog steeds in een winterjas met 30 graden? (is natuurlijk ook bijzonder koud hahah) hier is het glad-sneeuw-prut-blegh, dus geniet nog van wegen waar je overheen kan racen in alle mogelijke manieren voordat je hier naar de voordeur glibbert geheh!

Kim

Chicck! wat een verhalen weer zeg, echt best vet hoe je het allemaal doet daar! werk en eten halen etc klinkt echt goed! Wanneer kom je eigenlijk weer thuis? Dit zijn alweer mijn laatste paar daagjes in Cambrigde namelijk. Heb jij ook dat de tijd zo snel is gegaan! Als je thuis bent wil ik wel ff nog meer horen hoor, kun je me goed voorbereiden op ghana! Ik heb er zin in! zie je snel heel veel liefs en geniet nog even ook als je mams komt!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!