esrainafrika.reismee.nl

hoihoi ben ik weer

Hoi!

Ik ben inmiddels al weer een week hier!! en heb er al 5 dagen werk opzitten. Het is niet precies wat ik van te voren dacht, maar ik moet zeggen dat het me goed bvevalt. De organisatie BICE vind het heel leuk dat ik daar 'stage' kom lopen en hebben een heel plan voor mebedacht.De eerste maand werk ik bij een soort kinderdagverblijf voor kinderen van 3 tot 5 jaar oud, waarvan de moeders overdag sjouwwerk doen. De kinderen zouden andersof alleen thuis zitten, of de hele dag op straat hangen. Je hebt de Directrice, 4 onderwijzeressen en nog twee vrouwen die de kindjes helpen om naar de wc te gaan en eten maken. Een gezellige bende, maar wel met een stricte taakverdeling. De juffrouwen zullen nooit de billen vaneen kindje afvegen.

Het is wel een beetje moeilijk, want de dames spreken frans met een behoorlijk moeilijk accent en daarnaast ook heel veel lokale taal, meena in dit geval. Zeker tegen de kindjes. Communicatie is dus moelijk, maar gaat langzaam beter.

Met de kindjes doen ze hele goede dingen, zoals franse rijnpjes leren, spelletjes spelen, of leren hoe je een pen moet vasthouden, maar ook dingen waarvan ik denk tja...Zo hebben de kindjes, die natuurlijk nog helemaal niet kunnen lezen, minstens1 keer per dag lectuur. Dat betekent allerlei soorten boekjes inhet frans, duits, engels en zelfs nederlands. Maar wat die kinders nou met een duits kookboekmoeten? Gemiddeld zijn er zo'n 75 kinderen die dezelfde kleren aan hebben, even oud zijn en precies hetzelfde korte haar hebben. Ook de meisjes dus ik kan ze totaalnietuit elkaar houden, maar dat komt hopelijk nog wel.

ikmoetnu mee naar de winkeldus schrijd strakjes verder liefss

Reacties

Reacties

Nadia

hee essie!

mooi dat het daar allemaal goed gaat. heb je net een mailtje gestuurd dus heb niet veel te vertelllen.
maarja Frans zit ik ook mee in de knoop.

xx nadia

fionaaaa

Ik heb in 2 dagen al veelste veel emotie's mee gemaakt. stuur morgen wel een mailtje, maar fijn om te lezen/horen dat met jou alles nog steeds goed gaat.

(ik zal een iets verklappen, er is een kans van 99% dat adje nog bij ons thuis staat als je terug komt)
liefs!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!