esrainafrika.reismee.nl

Mayee!

hoihoi

We zijn nu al weer bijna een week in Ghana! Al behoorlijk gewend aan de temperatuur, maar ons tijdsgevoel is nog wel ernstig nederlands want we zitten nu behoorlijk geirriteerd in een internetcafe in Bekwai terwjil we er al drie kwartier over doen om op internet te komen en we hebben maar voor een uur betaald:(. Om een of andere reden is er maar 1 computer die het doet dus Kim zit hier( al drie kwartier) naast me te wachten en die ziet eruit alsof ze zich top vermaakt! We hebbennet al welleuk een vervelende ghanees afgeschud door te zeggen datKim een man was en dat we getrouwd waren. Toen kregen we wel de wijze uitspraakte horen. Girls have to fock men and not othergirls!Kim was diep beledigd dat hij haar mannelijkheid niet wilde erkennen en we hebben hem er fijntjes op gewezen dat het niet echt een'goede' christen betaamd om dit soort taal uit te slaanterwijl je probeerde onze nummers te krijgen!

Deze week hebben we al drie dagen meegelopen met de katholieke(nu trouwens van de overheid) kindergarten en volgende week gaan we zelf( Spannend!!) lesgeven. Maar we hebbener vertrouwenen bovendien ook heel erg zin in! De juffen doenerg enthousiast met de kindjes al hebben kim en ikwel enige moeite met het houtenstickje dat ze gebruiken om zo nu en dan een kindeen mep te verkopen.

We eten meestal in het Missiehuis en onder de bezienende leiding van Father Joseph hebben we tot nu toe vooral nederlandse friet enzo gekregen(Wij willen best Ghanees eten, maar volgens hem zijn we nog niet klaar voor de hier zeer geliefde fufu. Datschijnt trouwens zo zwaar te zijn dat je daarna moet gaan slapen:P)We hebbenvandaagwelYam op en wegaan dadelijk bakbanaan maken. FJis trouwens echt een hele lieve en ook slimme manmet wie we al erg leuke discussies over van alles en nog wat hebben gehad.

We zijn echt een soort freakshow attractie, maar dat is ook wel leuk want iedereen wil dingen met ons doen. Een meisje uit ons huis heeft ons al haar school laten zien en met twee meisjes uit de keuken zijn we naar de markt geweest. We keken wel enigszins verbaasd op toen ze het heel vanzelfsprekend leken te vinden dat we dan ook wel sokken voor hen allebei zouden kopen.Ik moet wel zeggen dat zeiedere dag heel liefvoor ons koken. Ook zijn we uitgenodigd om bij de repetetities van het kerkkoor te gaan kijken.

Morgen gaan we naar Kumasi om wat inkopen te doen voor het schooltje en alvast voor leuke souvenirs. Wezijn druk bezig Twi te leren en ookspreken we al een aardig woordje Ghanees engels, wat erg grappigmaar ook wel onverstaanbaar is:P.

zo lang genoeg??

heel veelliefs

Reacties

Reacties

esra

hoi!
voor een ietwat uitgebreider verslag ga naar...
www.kimgoeswild.waarbenjij.nu

Maria

Hoi alletwee,
Zo leuk dat jullie het zo naar de zin hebben daar. Ik heb eerst allebei jullie verslagen gelezen. Hoop in de nabije toekomst nog meer 'stereobeleving' te krijgen. Voorlopig helemaal blij met ek teken dat het goed gaat. "Eens een bezorgde moeder, altijd een bezorgde moeder!" Ik stuur via de mail een verslagje van het leven in Wyler. Liefs en knuffels

Marja(moeder van Kim)

lieve Esra, wat een verhalen.... en hadden wij niet iets afgesproken over dat trouwen?(ha ha)
We blijven je volgen, heel leuk. Pas goed op elkaar!
Knuffels van de Wolvetangen

Lotte

Hola ! Jullie verhalen klinken erg leuk en belachelijk dat de ghanees kim niet als man zag.. pfff :D jullie verhalen klinken helemaal leuk, ben weer erg benieuwd naar de volgende. Is het lekker weer bij jullie? :) Branden jullie nog niet helemaal weg?

Nadia

Hee Essie!

haha ik vind het wel een grappig stukje;D.
Heb niet heel veel te vertellen. Vanavond gaan we toch naar jouw bellen dus dan speek ik je nog wel.

xx?

jolien

whahaha GENIAAL!! ik zie het helemaal voor me :) Ik mis jullie humor/gezelligheid wel !! Kim als man :P bracht ze het overtuigend? ik heb net bij kim gezeggd dat ik graag een keertje wil skypen :) geen idee wat het tijdsverschil is, maar niet zoveel toc? zodra jullie weten wanneer jullie weer ene geweldige computer hebben moet je maar zeggen! kunnen we skypen of chatten op facebook ofzo ! heel veel plezier en succes met lesgeven! xxx

Laura

Lieve Es!

Hahah wat leuk om te lezen! Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben daar. En ik ben echt benieuwd als jullie les hebben gegeven. Is het eigenlijk vergelijkbaar met Lome? Zoals Jolien ook al schrijft, jullie worden hier gemist in Nederland!

Veel liefs uit het vriezende Nederland!

Laura

Trouwens jullie zijn echt goed bezig met jullie reisverslagen! Zo lang en wekelijks heeel fijn!

xxxx

DARE2GO, Carli

Leuk te lezen dat jullie goed aangekomen zijn en dat Father Joseph aan alle kanten zijn best doet om goed voor jou en Kim te zorgen. Veel succes gewenst met het geven van Engelse les. We houden contact!

esra

hoihoi lieve mensjes!!
heel erg bedankt voor jullie lieve reacties! alleen had ik die heftige reacties op dat internetcafe-verhaal niet verwacht! Het was niet echt bedreigend hoor en het meisje dat daar werkt is heel leuk en deed gezellig mee. Zij noemt ons nu constant bij de door haar bedachte namen: Victor en immanuel(la)
hihi! maar heel veel liefs aan jullie allemaal!
Dankjewel!

Zara

Hahaha Sukkels! Heb me weer kapot zitten lachen hoor! Pff dat verhaal over dat kim en jij getrouwd zijn es:P haha, wel vervelend trouwens van het internet. Heel leuk te lezen dat jullie het daar zo goed hebben! Zet er anders ook een keer foto's bij, kunnen we een beetje mee genieten van hoe het eruit ziet;)

Kus liefs en tot over een aantal maanden pas weer:(

Lia

Lieve Es,

ik zie nu pas dat je esrainafrika weer gebruikt. Had um nog op bureaublad staan en ik dacht laat ik eens kijken en warempel..............je gaat gewoon door!. Wat leuk dat alles zo goed gaat en dat jullie het leuk hebben. ik mis je alweer Soms denk ik wat moeten al die mensjes toch zo ver weg, maar ja................het is natuurlijk ook superleuk om te doen. Al enig idee hoe julliue gaan werken samen of ieder een eigen klasje?
Ik lees toch welk verdacht veel over kerkbezoekjes pas maar op straks wil je nog als missiezuster!!!!! blijven. Lieve Es hoop nog veel van je te horen. Kus Lia
(je krijgt ook de groeten van Broos en Karel)

Theo

Hallo Immanuella en Victor, ik neem tenminste aan dat jij Immanuella bent en Kim Victor. Misschien moeten we die er maar inhouden!
Zo. ik ben nu wel eens benieuwd naar hoe jullie eerste weekje lesgeven bevallen is en of je al vaak van het bewuste slaghoutje gebruik hebt moeten maken? Alles natuurlijk volgens de lokaal gehanteerde pedagogiek. Misschien word je toch nog een onderwijsmens zoals op je afstuderen voorspeld werd.
Het is al bijna 2 weken geleden dat we jullie op Schiphol achterlieten, dus, zoals Maria uitgerekend had, nog maar een kleine 90 dagen om van je Afrikaanse avontuur te genieten. Denk eraan, niet teveel van die lekkere foefoe met runderhuidextract en vet, want bij thuiskomst moet je weer toonbaar zijn in zwemkleding! Af en toe zelf koken lijkt me een goed alternatief.
We bellen wel weer in het weekeinde. Groeten aan Kim.
Theo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!