esrainafrika.reismee.nl

Togotripje

Hoi hoi lieve mensen thuis!!

mijn oprechte excuses voor het feit dat ik zo lang niet heb geschreven! Kim en ik hebben een erg leuk reisje naar Togo gemaakt, maar belangrijker is dat ik er erg veel moeite mee heb om telkens de discipline voor het schrijven op te brengen als er zoveel andere leuke dingen te doen zijn.

Eerst maar eens Togo! Op de weg naar Accra hebben wein een heel lief klein dorpje, genaamd Akim Abompe, geslapen. Een van de weinige dorpjes in Ghana waar ze nog kralen van bauxiet maken. Heel leuk om deze totaal ouderwetse manier van kunst te zien en ik ben erg blij datik me daar niet full-time mee bezighoef tehouden, aangezien ik daar echt het geduld niet voor heb.Ons guesthouse was een hele ervaring op zich.Via een zandpaadje het bos in kwamen we bij een enigszins vervallentuinmet wat gebouwen en een heel oud opa'tje. Heelidyllisch, maaralles hieraan(inclusiefhet opa'tje) straalde vergane glorie uit.In vroegere tijden hadden we daar ook nog een maaltijd kunnen krijgen, maar sinds het bijbehorende oma'tje dood is zat dat er niet meer in. Wel kregen we heel leuk een rondleiding door het dorp en watzelf geteeld fruit. Ook hebben we hier nog palmwijngeproefd, die je direct uit de boom kunt drinken.Eigenlijk hadden we graag wat voor thuis willen kopen,maar helaas wordt die wijn binnen een paaruur al zo sterk dat jevan een paar slokken meteen stomdronken wordt.

In Accra hebben we, net zoalsonze eerste nacht in Ghana, bij de broedertjes geslapen.Toen we weer vertrokken ben ik welmijn telefoon verloren, maar ik heb het gewoon voor elkaar gerkegen omhet dingbij de enige taxichauffeur in heel Accrain de auto te laten liggen die hem gewoon terug heeft gebracht naar de broeders.Heel erg fijn:p

Nu is mijn tijd op dus ik ga maar weer stoppen. Ik beloofjullie heel snel weer iets te schrijven want ik bennog lang niet klaar metmijn verhaal. heel veel ;liefs doeidoei

Reacties

Reacties

Julia

Dag schatjes,
fijn om weer wat van jullie te horen, ik begon me al een beetje zorgen te maken! vind het echt fijn om te horen dat jullie het naar jullie zin hebben! heb vorige week met lotte geskyped en daar was het ook primaaa! hier in nederland is alles ook chill, het begint weer goed weer te worden en ik ben ook begonnen aan m'n laatste weekje NL, vlieg volgende week naar hong kong en door naar brisbane! hoe lang blijven jullie nog daar?
liefs

Lotte

Hola esracita (dit klinkt dan weer leuk, check bericht bij kim :)) ! Heel erg leuk dat jullie lekker naar Togo zijn gegaan, ik ben dan ook weer heeeul benieuwd naar alle verhalen, belevenissen, foto's, foto's, had ik al foto's gezegd? Even kijken of mijn lieve vriendinnetjes al veranderd zijn in afrikaantjes, de jurken hebben jullie al :) Vond je het leuk om weer in Togo te zijn? En neem aan dat jullie heerlijk hebben genoten van alles, inclusief hobbelige wegen in iets te krappe autos waar je benen nét niet inkunnen, is that right? :P

Nou, ben heel benieuwd naar de volgende blog en ik kan je even een hart onder de riem steken dat die blogs schrijven met dat discipline bij mij net zo is als latijn leren, daar moet ik me meestal echt toe zetten (of ik krijg ongeduldige oproepjes in NL, dan gaat het ook wat sneller hahaha)! dus don't worry, you're not alone :)

Muchos besos y brazos y chau de Cochabamba, espero su nueva blog viene rapidooo

Marja

Lieve Esra,
Wat moet dat leuk voor je geweest zijn om iedereen in Togo weer te zien, maar ook moeilijk om nu echt voor lange tijd afscheid te moeten nemen.
Nog maar een paar weekjes en dan krijg je datzelfde in Bekwai..... nu dus nog volop genieten samen, fijn dat dat 'samen'ook zo goed gaat. Had niet anders verwacht maar toch....Liefs van de Wolvetangen

Zara

Hee stinkie!! Vind die wijn eigenlijk wel heel interessant klinken, hoef je hier tenminste niet meer zoveel geld uit te geven aan drank als je een keer zat wilt worden;) (dit vinden de mama's natuurlijk niet leuk om te lezen) Maar wordt het niet eens tijd voor je om het vliegtuig te pakken en mij hier weer eens op te komen zoeken??!:D Ik heb jou trouwens ook wat te vertellen: Ik heb een STAGEPLEK:D helemaal blij natuurlijk, behalve dat ik vanaf volgende week elke ochtend om kwart voor 8 in groesbeek moet zijn,, dus wordt vroeg opstaan om op de fiets te stappen.. Nouja aangezien je over een MAANDJE! alweer thuis bent kan ik je dan meer gaan vertellen over stage en school etc.
Ga trouwens nu je volgende verhaaltje lezen:) Dag poepie!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!