esrainafrika.reismee.nl

kortkort verhaaaltje

hoi lieve mensen

hier een heel kort verhaaltje want maar weinig tijd en zin, maar toch.

donderdag met BR. John meegeweest en daarbij een school, een weeshuis, kumasi's cultural centre en een gepensioneerd nederlands koppel bezocht. Allemaal erg leuk!

De volgende dag hebben we de goudmijnen in Obuasi bezocht. Duurde allemaal ontzettend lang, eerste stuk was heel saai, gidsen waren stom, maar..... We mochten uiteindelijk naar beneden en dat was VEEET!!! Echt een andere wereld waar dagelijks 5000 mensen hun dag doorbrengen. Heel indrukwekkend.

Verder hebben we fijn al vier dagen geen water! Dat betekent dus dat we niet eens naar de wc kunnen! Hele dorp loopt dus heel idyllisch achter elkaar aan met emmers op het hoofd naar de put om daar het noodzakelijke water te halen. Maar het laat ons wel eens zien hoeveel water wij gewoon verspillen. Als je doortrekt bij de wc kost dat gewoon een HELE emmer water! Kun je weer helemaal naar de put lopen! Vandaag door iedereen ontzettend uitgelachen want natuurlijk wilden wij niet achter blijven, maar zo'n bak water op je hoofd is echt geen pretje! Echt heel moeilijk en natuurlijk moet ik dan weer vallen(Helemaal nat, emmer half leeg) erg fijn:( Maar wel het hele dorp aan het lachen gekregen.

Verder voelde Kim zich gisteren niet zo lekker en toen kwam maar meteen het voltallige kerkkoor(zo'n 40 mensen) bij ons naar binnen gedenderd om haar op te fleuren met wat kerkelijke liederen. Natuurlijk werd er ook voor haar gebeden en we moesten meedansen op zo'n onmogelijk ritme waar we wederom flink om werden uitgelachen.

Verder hier alles nog steeds erg leuk! Al heeft father Joseph gezegd(hij weet niet dat we dat al ooit op hebben) dat hij vind dat we binnenkort maar eens met fufu moeten beginnen.WAAAAAAH

Maar dat gaan we vast overleven. We krijgen namelijk een dagelijkse training om ons te harden. Zo deelden wij vrijdag de tafel met 2 jongens die met smaak de kippenbotjes naar binnen zaten te werken en werd er gisteren voor onze deur uitgebreid een jong geitje geslacht. Eerst gerookt(heerlijke geur:( )toen het vel der afgeschraapt en nadat ze de kop eraf hadden gehakt ben ik maar afgehaakt.

Ongelooflijk dat mensen hier beginnen te watertanden bij een geur waarvan ik accuut kotsneigingen krijg, maar dat zal wel aan mij liggen.

Nou goed heel veel liefs aan jullie allemaal!!

Reacties

Reacties

Julia

Lieve Es en Kim,
hahahaha wat klinkt dit geweldig allemaal! Ik zie jullie al lopen met die emmers op de kop, esra wankelend en moeilijk kijkend en kim die zo hard moet lachen dat er geen water meer overblijft.. geniet er nog van meisjes!! ook van het eten, zullen vast goede herinneringen aan overblijven als jullie weer lekker in het koude nederland zijn ;)

liefs

Maria

Ik hoop voor jullie dat er over niet al te lange tijd weer water is. Theo en ik vonden in Mali, geen water, zo ongeveer de grootste ramp die ons kon overkomen. Geitjes die dood gemaakt worden is niet fijn! Zal het maar beter niet aan Arthur en Philly vertellen. Verder wil ik graag weten of het kerkkoor Kim weer in orde heeft weten te galmen. liefs Maria

Lotte

Hola chica! Hihihi, klinkt weer allemaal super (ik kan ook wederom niet op een andere originele zin komen, maarja het klinkt ook allemaal leuk:P). en heel gaaf dat jullie de mijn zijn ingeweest, indrukwekkend he!
Dat geitje is iets minder, lag die daarna op jullie bord of viel het mee? en heel, heel veel sterkte met de toekomstige fufu! muchos besosssssss van een gringo die uitgelachen wordt om haar naam (lote is een stuk grond hier, dus alle kids lopen me een partij te giechelen:P)

Marja en Harm

Wat een avonturen...... Toen Harm klein was mocht hij in Ghana ook een keer mee. Hadden ze speciaal voor hem iets verstopt wat makkelijk te vinden was(pieriet)
Hadden ze voor jullie ook wat klaar liggen???
Liefs van de Wolvetangen

DARE2GO, Carli

Hoi Esra en Kim,
Wat een belevenissen maken jullie mee. Dingen als water en stroom, waarover wij niet nadenken maar alleen gebruiken, komen in een ander daglicht te staan. En dan de fufu....... Inderdaad veel trainen en wie weet mis je het straks nog als je weer terug bent in Nederland.
Groetjes, Carli

Petra (van Lotte)

Hoi Esra,

Even googlen en ja.... ik heb jullie blog gevonden. Leuk hoor om jullie belevenissen te volgen. Je staat vanaf nu bij mijn favorieten zodat ik jullie verhalen kan blijven lezen. Die fufu.... daar wil ik als jullie thuis zijn wel het recept van. Samen met het lamavlees van Lotte lijkt me dat wel een godenmaal.
Ik heb erg moeten lachten om je humorische stijl van schrijven.
Geniet nog lekker twee maanden want ze zijn vast zo om.
Groetjes, Petra

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!